Strona główna » Faq

Jak działa FreePhone?
FeePhone umożliwia wykorzystanie Internetu i technologii VoIP do prowadzenia rozmów telefonicznych, a także odbioru faksów bez konieczności posiadania urządzenia faksu. Usługa ta umożliwia bardzo tanie dzwonienie zarówno w Polsce, jak i za granicę. Umożliwia ona jednocześnie odbieranie rozmów. Wykorzystanie Internetu i technologii VoIP do prowadzenia rozmów telefonicznych umożliwia znaczące oszczędności finansowe, a jednocześnie pozwala Ci rozmawiać przez „swój telefon” niezależnie od tego gdzie jesteś

Sposób wykonywania połączeń nie różni się niczym od tradycyjnej telefonii:
– poł. lokalne – nr kierunkowy + nr abonenta (np. 22 123 45 67),
– poł. międzystrefowe – nr kierunkowy + nr abonenta (np. 12 123 45 67),
– poł. do sieci komórkowych – nr abonenta (np. 661 123 123),
– poł. międzynarodowe – 00 + nr kierunkowy kraju + nr abonenta (np. 00 39 11235678

 

Jak doładować numer FreePhone?

UWAGA! chwilowo proces rejestracji jak i możliwość doładowania numeru z systemu są wyłączone. Prosimy o kontakt e-mailowy lub telefoniczny.

Doładowanie numeru można wykonać dokonując przelewu zgodnie z poniższymi danymi:

FreePhone sp. z o.o.
ul. Słoneczna 564, 32-440 Rudnik
Bank: Alior Bank
Nr konta: 79 2490 0005 0000 4530 5076 4968

W tytule przelewu należy podać numer telefonu, który ma zostać doładowany.

Konto zostanie zasilone z chwilą dodania płatności do naszego systemu, o czym zostaniesz poinformowany e-mailem z fakturą za dokonane doładowanie.

 

Jak naliczane są opłaty za połączenia?
Opłaty naliczane są za każdą rozpoczętą sekundę połączenia. Stawki podane w cenniku nie są zależne od pory dnia czy tygodnia (obowiązują całą dobę). Za początek połączenia przyjmuje się moment, kiedy wywoływany użytkownik „podniesie słuchawkę”. Połączenie uznaje się za zakończone wówczas, gdy „odłożysz słuchawkę”.

 

Jak skonfigurować bramki Linksys PAP2T?
Jeśli chcesz bramkę skonfigurować „ręcznie”, to musisz:

  1. z klawiatury telefony podłączonego do bramki wybrać **** i 110# i odsłuchać adres IP,
  2.  zalogować się do konfiguratora bramki wpisując w przeglądarce jej adres IP,
  3.  kliknąć w prawym górnym rogu na „admin login”
  4.  wybrać linię, którą chcesz skonfigurować (line 1 lub line 2)
  5.  podać następujące parametry:
  6.  NAT Keep Alive Enable: Yes
  7.  Register Expires: 300 [sekund]
  8.  Proxy: sip.freephone.com.pl
  9.  Display Name: (numer telefonu publicznego lub nazwa)*
  10.  User ID: nazwa konta SIP (login konta)*
  11.  Password: hasło konta SIP*
  12.  Use Auth ID: yes
  13.  Auth ID: nazwa konta SIP (login konta)
  14.  Preferred Codec: G729-a

Tutaj znajdziesz pełny opis konfiguracji w formacie PDF>>
* Dane konta są Ci przekazywane w e-mail-u informującym o aktywacji usługi.Będą one również widoczne w panelu FreePhone OnLine 24. Abyś mógł korzystać z telefonu Twoje konto musi być aktywne. Konto ma status „aktywne”, jeżeli spełnione są jednocześnie dwa warunki:
– data ważności konta nie wygasła,
– na koncie znajduje się wystarczająca ilość środków, aby wykonać połączenie.

 

Jak zabezpieczyć się przed nie autoryzowanym dostępem do swoich danych?
W internecie występuje wiele systemów poszukujących nie zabezpieczonych danych numerów VoIP. Dane te są wykorzystywane do wykonywania połączeń (przeważnie na drogie zagraniczne numery Premium) podszywając się pod użytkownika któremu dane zostały wykradzione.
Odpowiednie zabezpieczenie dostępu do urządzeń VoIP pozwoli na uniknięcie nie autoryzowanego dostępu do danych użytkownika – numer FreePhone i hasło, pozwalających na korzystanie z usług w sieci FreePhone. Dostęp do Panelu użytkownika jest szyfrowany protokołem https. W panelu użytkownika nie jest dostępne hasło do numeru freephone. Jeżeli użytkownik chce przypomnieć swoje hasło to wysyłane jest ono do niego SMS’em na numer telefonu komórkowego lub na adres email który został podany przy rejestracji. Opracowaliśmy również zalecenia dotyczące zasad bezpieczeństwa

 

Czy istnieje możliwość otrzymania publicznego numeru telefonu do odbierania i wykonywania rozmów telefonicznych?
Tak. Podczas rejestracji samodzielnie wybierasz sobie strefę numeracyjną. FreePhone posiada numery z 49ciu stref numeracyjnych:

Dostępne strefy numeracyjne:
12 …
Kraków
58 …
Gdańsk
13 …
Krosno
59 …
Słupsk
14 …
Tarnów
61 …
Poznań
15 …
Tarnobrzeg
62 …
Kalisz
16 …
Przemyśl
63 …
Konin
17 …
Rzeszów
65 …
Leszno
18 …
Nowy Sącz
67 …
Piła
22 …
Warszawa
68 …
Zielona Góra
23 …
Ciechanów
71 …
Wrocław
24 …
Płock
74 …
Wałbrzych
25 …
Siedlce
75 …
Jelenia Góra
29 …
Ostrołęka
76 …
Legnica
32 …
Katowice
77 …
Opole
33 …
Bielsko-Biała
81 …
Lublin
34 …
Częstochowa
82 …
Chełm
41 …
Kielce
83 …
Biała Podlaska
42 …
Łódź
84 …
Zamość
43 …
Sieradz
85 …
Białystok
44 …
Piotrków Trybunalski
86 …
Łomża
46 …
Skierniewice
87 …
Suwałki
48 …
Radom
89 …
Olsztyn
52 …
Bydgoszcz
91 …
Szczecin
54 …
Włocławek
94 …
Koszalin
55 …
Elbląg
95 …
Gorzów Wielkopolski
56 …
Toruń

 

Czy numery telefoniczne udostępniane przez FreePhone różnią się od numerów tradycyjnych?
Nie, to takie same numery. Można się do Ciebie „normalnie” dodzwonić po prostu wykręcając Twój numer publiczny .

 

Czy istnieje możliwość śledzenia na bieżąco kosztów wykonanych połączeń (otrzymywania bilingu)?
Tak. Poprzez panelużytkownika masz dostęp do swojego konta , a tam znajdziesz m.in. biling.

 

Czy mogę korzystać z FreePhone będąc poza domem, na wakacjach, czy też za granicą?
Tak, oczywiście. Niezależnie od Twojego miejsca pobytu możesz korzystać z naszych usług. Jedynymi warunkami jakie musisz spełnić jest posiadanie dostępu do sieci Internet oraz swojego Terminala (bramka, telefon IP lub komputer z softphonem). Będąc za granicą dzwonisz tak samo jakbyś był w kraju. Ponadto jeżeli jesteś poza miejscem zamieszkania możesz także odbierać telefony (dzwoniący wykręca Twój polski numer telefonu i płaci wg stawek swojego operatora, Ty nie płacisz nic np. Mieszkasz w Krakowie ale obecnie jesteś na wakacjach w Hiszpanii. Twój znajomy z Warszawy, abonent Orange, chce się z Tobą skontaktować. Dzwoni na Twój numer. Ty nie płacisz nic za tę rozmowę a Twój znajomy zapłaci jak za międzymiastowe połączenie krajowe według stawek Orange. Jeśli sytuacja jest odwrotna (Ty dzwonisz do znajomego) to Twój znajomy nie ponosi kosztów a Ty płacisz jak za połączenie krajowe).

UWAGA! by korzystać z telefonu poza granicami polski musisz posiadać stały adres IP, który musisz nam podać.niektóre kraje mogą być blokowane ze względów bezpieczeństwa.

 

Czy jakość połączeń w usłudze FreePhone znacząco różni się od tradycyjnych połączeń telefonicznych?
Jakość połączeń telefonicznych z wykorzystaniem Internetu i technologii VoIP uzależniona jest od posiadania dobrego, stabilnego łącza internetowego. Jeśli posiadasz łącze stałe o gwarantowanej przepustowości 60 kbps w obie strony (jak np. SDI, Neostrada, InternetDSL) i w trakcie rozmowy nie obciążasz swojego łącza innymi usługami, to jakość połączenia nie powinna odbiegać od jakości zwykłego połączenia telefonicznego.

 

Czy istnieje możliwość otrzymania publicznego numeru faxu?
Tak podczas rejestracji samodzielnie wybierasz sobie strefę numeracyjną.

 

Czy muszę mieć stały adres IP i czy musi być z publicznej puli, aby móc korzystać usług FreePhone?
W Polsce nie. Możesz posiadać zmienny IP, a także „prywatny” adres IP (za NATem). W przypadku chęci użycia telefonu poza granicami Polski – tak.

 

Czy z sieci FreePhone można korzystać używając modemu, GPRS lub EDGE?
Nie, jakość internetu uzyskiwana w ten sposób jest zbyt słaba, aby usługa VoIP działała dobrze.
Nie mogę zalogować się do FreePhone OnLine 24
Jeśli zamówiłeś usługę PrePaid i nie otrzymałeś potwierdzenia aktywacji użytkownika (nie mylić z potwierdzeniem zgłoszenia klienta) oznacza to, że nie będziesz mógł zalogować się do panelu. Dopiero po wpływie na nasze konto płatności za zamówione usługi Twoje konto/użytkownik w panelu użytkownika zostanie aktywowane (zostaniesz o tym powiadomiony wiadomością e-mail). Dopiero po otrzymaniu wiadomości o aktywacji będzie mógł zalogować się do panelu.

Jeśli dotychczas logowałeś się do panelu  bez problemu:

  1. Sprawdź czy podajesz poprawny login i hasło. Zwróć uwagę na wielkość liter.
  2. Jeśli podajesz poprawne dane, a nie możesz się zalogować, to prawdopodobnie Twoje konto straciło ważność lub mamy mały trabolek:). W tej sytuacji skontaktuj się z nami poprzez e-mail (adres: boa(at)freephone.com.pl.)
    Jeśli zapomniałeś swojego hasło na twój telefon komórkowy wysłane zostanie nowe wygenerowane hasło.

 

Nie mogę wejść do konfiguracji mojej bramki

  1. Sprawdź czy komputer ( z którego się łączysz) i bramka pracują w tej samej podsieci lokalnej (ich adresy IP powinny różnić się tylko ostatnimi cyframi)
  2. Wyłącz w przeglądarce internetowej opcję „użyj serwera proxy” (Menu Narzędzia -> Opcje internetowe ->Połączenia -> Ustawienia sieci LAN).

 

Dlaczego sprzęt?
Pierwszą rzeczą, którą warto wiedzieć jest to, że sprzęt VoIP – taki jak bramki VoIP lub telefony IP – działa całkowicie niezależnie od komputera. Można sobie wyobrazić, że bramka VoIP lub telefon IP to taki specjalizowany komputerek, który ma możliwość podłączenia do Internetu poprzez sieć i do którego można podłączyć zwykły telefon. Powodów dla których warto zdecydować się na zakup sprzętu VoIP jest kilka:

▪ nie trzeba w ogóle posiadać komputera, wystarczy sama bramka lub telefon IP i dostęp do Internetu poprzez sieć. Jeśli mamy sieć i Internet to pewnie mamy już komputer – nieszkodzi
▪ często jakość połączeń przy zastosowaniu rozwiązań sprzętowych jest lepsza
▪ urządzenie może pozostawać cały czas podłączone do sieci tzn. jeśli mamy numer stacjonarny – cały czas jest możliwość odbierania połączeń
▪ niskie zużycie energii
▪ aby móc korzystać z usługi komputer nie musi być włączony

 

Dlaczego nie słyszę rozmówcy?
Jeżeli druga osoba słyszy Ciebie, ale Ty nie słyszysz jej, przyczyny mogą być następujące: Twoje słuchawki/głośniki są ustawione na „mute” lub masz połączenie z Internetem przez firewall, proxy lub NAT. Generalnie pozwalają one „przejść” wychodzącym danym bez żadnych zakłóceń, ale „wpuszczają” tylko rozpoznawane typy pakietów do systemu. Stąd druga osoba może słyszeć Ciebie, ale Ty nie możesz słyszeć jej.

Sprawdź, czy masz dostępne: 5060, 5061 oraz porty pomiędzy 1024 a 20001.

 

Posiadam bramkę SPA 2102 – jak ktoś do mnie dzwoni to podłączony telefon nie sygnalizuje połączenia
Przyczyn może być kilka ale zakładamy że aparat telefoniczny jest sprawny.

W ustawieniach bramki należy spróbować ustawić: zakładka ‚regional’ potem > Advanced View (switch to basic view).
dalej to co zaznaczone w załączniku. zmieniamy ‚Ring Waveform:’ na trapezoid,
oraz spróbujmy podnieść napięcie „Ring Voltage:” na 90.

 

Jakie wymagania techniczne muszę spełnić, aby móc korzystać z FreePhone?
Powinieneś mieć szerokopasmowy dostęp do Internetu. Połączenie w telefonii IP potrzebuje ok. 60 kbps pasma w obie strony. W trakcie rozmowy wysyłanych jest ok. 100 pakietów na sekundę. Opóźnienie docierania pakietów do naszego serwera nie powinno przekraczać 100-150 ms, a zmienność tego opóźnienia (jitter) nie powinna przekraczać 50 ms.

 

Jakie są nominały doładowań i okresy ważności konta?
Doładowanie 10 zł netto (12,30 zł brutto)- okres ważności 1 rok.
Doładowanie 25 zł netto (30,75 zł brutto)- okres ważności 1 rok.
Doładowanie 50 zł netto (61,50 zł brutto)- okres ważności 1 rok.
Doładowanie 100 zł netto (123 zł brutto)- okres ważności 1 rok.
Okres ważności liczony jest od daty doładowania.
Jeśli konto nie zostanie ponownie doładowane przed upływem okresu ważności ostatniego dokonanego doładowania niewykorzystane środki doładowania przepadają. Jeśli ponowne doładowanie nastąpi w tym czasie trwania okresu ważności ostatniego doładowania ważność konta jest przedłużana o 12 miesięcy od daty ostatniego doładowania w niezmienionej formie.

 

Jakie są koszty połączeń z i do FreePhone jeśli przebywam poza miejscem zamieszkania np. za granicą, czy też w innej strefie numeracyjnej?
Nie ma znaczenia czy jesteś w Polsce czy za granicą. Dzwoniąc do użytkownika FreePhone zza granicy płaci się jak za połączenie do Polski, a dzwoniąc z FreePhone do Polski płaci się jak za połączenie lokalne. Opłaty są identyczne bez względu na to gdzie jesteś. Podobnie jest w przypadku telefonowania z innej strefy numeracyjnej.

 

Jaka jest opłata za połączenia między użytkownikami FreePhone?
Wszystkie połączenia wykonywane w ramach sieci FreePhone (z numeru freephone na numer freephone) są bezpłatne.

 

Ile płacą za rozmowy telefoniczne osoby dzwoniące do mnie na numer FreePhone?
Osoby dzwoniące do Ciebie płacą za każde połączenie zgodnie ze stawkami za połączenia lokalne lub międzystrefowe swojego operatora. Natomiast połączenia między użytkownikami FreePhone są bezpłatne.

 

Z jakich portów korzysta FreePhone?
Logowanie do serwera SIP Proxy (sip.freephone.com.pl) odbywa się przez protokół UDP port 5060 lub 5061. Po wybraniu numeru telefonu następuje zestawienie strumienia RTP, który domyślnie jest kierowany na porty z zakresu 1024-20001 UDP. Różne urządzenia wykorzystują rożne porty z tego zakresu, np. Grandstream BT102 domyślnie 5004, Linksys 16384-16482, a softphone Xten X-lite 8000-8005.

 

Co to są kodeki i jakich używa FreePhone?
Kodek odpowiada za zmianę sygnału głosowego na format odpowiedni do przesyłania go w sieci. W użyciu jest wiele kodeków, każdy ma swoje plusy i minusy. Podstawowa różnica polega na mocy kompresji i zapotrzebowaniu na pasmo. W sieci FreePhone można stosować:

– G.711a – wymaga 64k pasma,
– G.726-40 wymaga 40k pasma,
– G.726-32 wymaga 32k pasma,
– G.729 wymaga 8k pasma,
– G.722 kodek HD
– H.263 kodek Video
– H.264 kodek video

 

W jaki sposób, nie mając urządzenia faxu otrzymuję faxy?
W usłudze fax2email faksy wysyłane na Twój numer faksowy, przychodzą do Ciebie w formie załącznika pdf na podany przez Ciebie adres e-mail.

W usłudze web2fax Twoje faxy są dostępne w panelu użytkownika.

 

Chcę zrezygnować z dotychczasowego operatora na rzecz telefonu VoIP. Co mam zrobić?
Do wyboru są cztery możliwości:

I.
▪ pobrać specjalizowany software (softphone) i zainstalować
▪ dokonać rejestracji PostPaid lub Prepaid (i opłaty)
▪ skonfigurować softphone
▪ rozpocząć użytkowanie
II.
▪ zakupić specjalizowany telefon VoIP USB
▪ dokonać rejestracji PostPaid lub Prepaid (i opłaty)
▪ podłączyć telefon USB do komputera i skonfigurować
▪ rozpocząć użytkowanie
III.
▪ zakupić bramkę VoIP, koszt ok. 200 zł
▪ dokonać rejestracji i opłaty PrePaid
▪ podłączyć bramkę do sieci (Internetu) i skonfigurować
▪ podłączyć zwykły aparat telefoniczny do bramki VoIP
▪ rozpocząć użytkowanie

 

Nie chcę rezygnować z dotychczasowego operatora ale chcę korzystać również z telefonu sieci FreePhone. Co zrobić?
W takiej sytuacji możesz:

I.
▪ pobrać specjalizowany software (softphone) i zainstalować
▪ dokonać rejestracji PostPaid lub Prepaid (i opłaty)
▪ skonfigurować softphone
▪ rozpocząć użytkowanie
II.
▪ zakupić bramkę obsługującą telefonię stacjonarną oraz VoIP
▪ dokonać rejestracji PostPaid lub Prepaid (i opłaty)
▪ skonfigurować bramkę
▪ rozpocząć używanie
III.
▪ zakupić centralę IP-PBX
▪ dokonać rejestracji PostPaid lub Prepaid (i opłaty)
▪ skonfigurować centralę
▪ rozpocząć używanie

 

Moja bramka VoIP nie chce działać w mojej sieci internetowej

  1. Jeśli nie masz DHCP, to sprawdź, czy poprawnie wpisałeś przez telefon parametry swojej sieci oraz czy w konfiguratorze bramki uzupełniłeś dane serwera DNS
  2. Sprawdź, czy Twój dostawca internetu nie musi znać adresu MAC bramki
  3. Sprawdź, czy poprawnie skonfigurowałeś bramkę i nie pomyliłeś się w haśle lub nazwie konta SIP. Dane te odnajdziesz w mailu aktywacyjnym lub w panelu użytkonika.
  4. Sprawdź, czy Twój firewall lub Twojego dostawcy ma otwarte porty UDP: 5060, 5061, 16384-16482 (w przypadku sprzętu Linksys).

 

Nie można się do mnie dodzwonić, ale ja mogę dzwonić
a) sprawdź, czy można się do Ciebie dodzwonić w chwilę po zakończeniu połączeniach wychodzącego
b) czy Twój firewall lub firewall Twojego dostawcy internetu ma otwarte porty UDP: 5060, 5061, 16384-16482
c) sprawdź czy masz zaznaczoną opcję NAT keep alive w urządzeniu

 

Posiadam firewall – czy mogę korzystać z sieci FreePhone?
Tak. Wystarczy tylko odpowiednio skonfigurować program, czyli odblokować porty 5060 i 5061 oraz wszystkie porty pomiędzy 1024 a 20001.

 

Chcesz być na bieżąco?
Zamów nasz Newsletter!

Skontaktuj się z nami

Napisz do nas. Skontaktujemy się tak szybko jak będzie to możliwe.



  • FreePhone Sp. z.o.o ul. Słoneczna 564
    32-440 Rudnik
  • Godziny pracy: pn - pt: 9:00-17:00
  • Infolinia: +48 801 533 355
  • Obsługa klienta: 22 101 2889
  • boa@freephone.pl