Strona główna » Zalecenia bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo w sieci FreePhone

Troska o odpowiednie standardy bezpieczeństwa w sieci FreePhone jest  bardzo istotną kwestią .

Urządzenia, na których oparta jest platforma VoIP, mieszczą się w serwerowniach o najwyższych standardach i obsługiwane są przez specjalistów.

Dostępne tam systemy gwarantują ciągłość pracy platformy dzięki 24-godzinnemu monitoringowi. Dzięki temu przez cały czas sprawowana jest kontrola nad systemem telekomunikacyjnym, który oferowany jest naszym Klientom. Najważniejsze parametry systemów obserwowane są w trybie ciągłym, a przy wykryciu nieprawidłowości niezwłocznie podejmowana jest akcja ich eliminacji. Aby nie dopuścić do nadużyć (tzw. fraudów) nasze systemy analizują podejrzane i niestandardowe działania.

 

Równie istotne jest odpowiednie zabezpieczenie po stronie abonentów sieci FreePhone.

 

 

Jak użytkownik/abonent powinien zabezpieczyć swoje konto i urządzenie VoIP

 

Zadbaj o bezpieczeństwo!

 

Wprowadzenie zalecanych zabezpieczeń to gwarancja ochrony przed dostępem nieupoważnionych osób trzecich do:

  • Twoich urządzeń VoIP (telefonu, bramki, routera, centrali, etc.),
  • Twojego Panelu Klienta,

 

 

Korzystając z FreePhone używasz 3 haseł (ważne, żeby nie były one takie same):

  • hasło do Panelu Klienta – umożliwia zalogowanie się do panelu i korzystanie z jego pełnej funkcjonalności,
  • hasło VoIP – wpisując to hasło, wraz z numerem VoIP, możesz skonfigurować swoje urządzenie (np. telefon, bramka, etc.) do działania sieci FreePhone,
  • hasło do urządzenia VoIP – hasło (np. admin/admin lub user/user) nadane przez producenta sprzętu zabezpieczające Twoje urządzenie VoIP przed nieupoważnionym dostępem osób trzecich.

 

 

Używaj trudnych do odgadnięcia haseł

Trudne do odgadnięcia hasło powinno składać się z przynajmniej 8 znaków, małych i dużych liter oraz cyfr.

 

Rejestrując się w sieci FreePhone wpisujesz nazwę i hasło do profilu, czyli dane, którymi będziesz później logował się na stronie internetowej FreePhone do swojego panelu klienta Pamiętaj aby Twoje hasło było trudne do odgadnięcia – nie używaj łatwych nazw i haseł (np. popularne wyrazy lub nazwy).

 

W celu uwiarygodnienia użytkowników rejestrujących się w sieci FreePhone zostajesz  w trakcie rejestracji proszony o podanie numeru telefonu komórkowego na który wysyłany jest kod autoryzacyjny.

 

Hasła dostępowe do Panelu klienta, oraz numeru VoIP nie są jawne i dostępne z poziomu przeglądarki.  W celu przypomnienia  hasła do logowania, jak i hasła do numeru VOIP należy wybrać przypomnij hasło i zostanie ono wysłane SMS-em na numer wysyłany podany przy rejestracji .

 

Podczas tej rejestracji zakładany jest automatycznie numer  VoIP i generowane do niego hasło.

 

Hasło do numeru FreePhone można zmienić po zalogowaniu się do swojego panelu FreePhone ( zakładka moje telefony–> zmień hasło).

Hasło dostępowe do panelu klienta zmieniamy w panelu FreePhone (zakładka „moje dane”)

 

Należy przy tym pamiętać, że w sieci FreePhone użytkownik i hasło służące do logowania się do Panelu Klienta są różne od danych niezbędnych do skonfigurowania urządzenia, lub komunikatora.

 

 

Nigdy nie udostępniaj danych do swojego konta i profilu

 

Podanie nazwy i hasła innej osobie, lub pozostawienie tych danych w dostępnym miejscu może spowodować wykorzystanie Twojego konta do przeprowadzania rozmów telefonicznych.

 

Znając Twoje dane do numeru VoIP (numer freephone i hasło) można skonfigurować jakikolwiek sprzęt VoIP i wykonywać połączenia na Twój koszt.

 

 

Koniecznie zabezpiecz dostęp do urządzenia VoIP

Zmień standardowe hasła do Twojego sprzętu VoIP.

Każda bramka, telefon VoIP bądź centrala  posiada fabrycznie ustawiony  login i hasło (najczęściej jest to „admin”), lub nie posiada w ogóle takiego zabezpieczenia.

 

Pozostawienie standardowych/fabrycznych ustawień naraża Cię na przechwycenie danych (numer i hasło Twojego konta VoIP) przez osoby trzecie. Odbywa się to najczęściej za pomocą skanowania sieci  i szukania „dziur” w zabezpieczeniach.

 

Aby temu zapobiec, przy pierwszej konfiguracji swojego urządzenia koniecznie powinieneś zmienić  domyślny login i hasło, albo nadać nowy login i hasło. Pamiętaj aby hasło było trudne do odgadnięcia.

 

 

Zabezpiecz swoje urządzenia przed „atakami” z sieci

Zmień lokalny port rejestracji Twojego sprzętu VoIP. Standardowo ustawiony jest port 5060 służący do rejestracji numeru VoIP na platformie VoIP. Najprostszym rozwiązaniem tego problemu jest zmiana lokalnego portu rejestracji urządzenia z „5060” na jakiś inny np. „20345”.

 

Jeśli zauważyłeś „dziwne” połączenia (w prezentacji numeru występuje asterisk, cyfry 0000 lub numer zastrzeżony), najczęściej w nocy, może to oznaczać próbę pozyskania Twoich danych. Takie połączenia są bowiem skutkiem skanowania sieci Internet przez osoby trzecie w celu wychwycenia działających urządzeń VoIP i znalezienia „dziur” w zabezpieczeniach. Warto podkreślić, że takie połączenia są niezależnie od operatora VoIP, z którego korzystasz – niechciane połączenia realizowane są bezpośrednio na Twój adres IP.

 

 

Dbaj o aktualizację oprogramowania (firmware)

Producenci sprzętu VoIP również dbają o zwiększanie zabezpieczeń. Aktualizacja oprogramowania (firmware) pozwala użytkownikom na stosowanie najnowszych wersji zabezpieczeń.

Chcesz być na bieżąco?
Zamów nasz Newsletter!

Skontaktuj się z nami

Napisz do nas. Skontaktujemy się tak szybko jak będzie to możliwe.



  • FreePhone Sp. z.o.o ul. Słoneczna 564
    32-440 Rudnik
  • Godziny pracy: pn - pt: 9:00-17:00
  • Infolinia: +48 801 533 355
  • Obsługa klienta: 22 101 2889
  • boa@freephone.pl